Click lah weiii!!!!

Monday, 4 October 2010

Magika....BEST!!!!

Last saturday..2/10/10.. dating dgn mr hubby tgk "magika" kat wangsa walk..
movie kul 1130am..
so.. let story2 abt this magika movie.. hehehehe
sgt lah best ye.. meh kita baca sinopsis ek..
"Filem Magika adalah sebuah filem berbentuk kekeluargaan yang menyelitkan pantang larang orang Melayu terutama peringatan untuk anak-anak seperti jangan keluar rumah waktu senja dan jangan buang air kecil merata tempat sesuka hati. Filem ini juga dekat di hati penonton kerana ia kaya dengan nilai kasih sayang, cinta dan pengorbanan.

Sinopsis filem Magika mengisahkan bagaimana dua beradik yang tersesat di alam bunian selepas keluar rumah pada waktu Maghrib.

Ayu (Diana Danielle) berhadapan dengan ujian sukar untuk menyelamatkan adiknya iaitu Malik (Fimie Don) yang diculik nenek kebayan lakonan Ziana Zain. Bagaimanapun Ayu bernasib baik kerana dia bertemu dengan Bad(badang) Mawi yang membantu menyelamatkan mereka keluar dari dunia asing itu.

Magika yang menggabungkan lebih 15 aktor dan aktres ternama pasti menjadi tarikan penonton ke pawagam, lebih-lebih lagi yang merindui lakonan Ziana Zain apabila memegang watak sebagai nenek kebayan vogue! Kaya dengan mitos dan kisah legenda Melayu, Magika menampilkan beberapa watak yang dekat di hati orang ramai seperti Badang, Bawang Putih Bawang Merah, Pak Pandir, Mak Andeh, Mahsuri, Hang Tuah, Puteri Gunung Ledang dan Batu Belah Batu Bertangkup."

Overall.. musical movie yg cukup entertaining.. tk bosan pun.. byk scene2 yang kelakar..
actors n actresses mmg best:
ziana zain = nenek kebayan...mmg vogue n hebat..
mawi = badang yg macho.. wekkk mkn muntah hantu yg dh dibotolkan.. heheheh
ning baizura = gusti putri..mmg sempoi lah.. especially scene ngan sabri yunus.. hahahah
aznil n kak engku = pak pandir n mak andeh...pun best
nabil = org minyak.. even scene dia sikit...tp giler kelakar..
apek n senario = hang tuah utara..
puteri bunian yg cantik, bawang putih, bawang merah pun best..
yg paling th ape2.. mahsuri, awang (lembing awang pulang ke dayang tu) n puteri santubung.. kejap je muncul.. tp tk suka lah norman tu.. tak yah ada pun takpe..
last sekali baru muncul m. nasir ni.. naga tasik chini rupanya..

best... tak rugi tgk kat cinema..
so.. till then...
enjoysss

2 comments:

ceqziziey said...

uishhh..kene tgk nie...jarang dgr kak ainor puji citer melayu nie..huhu...so lets watching....

aYuJeLiTa said...

kannnn.. magika sgt best.. sy dh tgok 4 kali... hahahahaha ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails